با رعایت این نکات فریلنسری موفق شوید...

فریلنسری یکی از سبک‌های شغلی جدید است که به علت آزادی‌های عملی که دارد بین افراد زیادی محبوبیت پیدا کرده است. با این حال چالش‌هایی در انتخاب این شیوه‌ی کاری وجود دارد که می‌تواند کارآیی لازم را برای افراد رقم نزند.

چنان‌چه بدون بررسی و اطلاع فریلنسری را انتخاب کنیم، در همان ابتدا چالشهای مسیر به شکل شدیدتری خود را نشان خواهند داد. در نگاه اول، شرایط انعطاف‌پذیر این سبک شغلی و آزادی به ظاهر بی پایان آن تا حدی فریب‌دهنده است. در صورتی که کارمندان ثابت شرکت‌ها با هر نوع عملکردی، ماهانه حقوق خود را به صورت تضمین شده دریافت می‌کنند. این در حالی است که یک فریلنسر باید اراده‌ی بیشتری داشته باشد تا بتواند هر روز صبح از خواب بیدار شده و مشغول کار شود

چنانچه بخواهید فریلنسری را به عنوان یک سبک کاری انتخاب کنید، باید نظم و انضباط خود را تقویت کرده و تمرکز بیشتری صرف کار کنید تا بتوانید به بازدهی قابل قبولی برسید. فریلنسرهایی که در منزل کار می‌کنند با هر مسئله‌ی کوچکی می‌توانند تمرکز خود را از دست بدهند. صدای بلند تلویزیون، امور منزل، بچه‌ها و دوستان بیکار از جمله مواردی هستند که می‌توانند حواس شما را پرت کرده و از هدف اصلی دور نگه دارند

بنابراین، چطور می‌خواهید در برابر چنین چالش‌هایی بایستید و بر روی کار خود متمرکز باقی بمانید؟ رعایت توصیه‌های زیر به شما کمک خواهد کرد که در جایگاه خود به عنوان یک فریلنسر بتوانید موفق‌تر و کارآمدتر ظاهر شوید:


برنامه‌ کاری تنظیم کرده و آن را اجرا کنید

تنظیم یک برنامه‌ی کاری منظم به شما کمک خواهد کرد تا کار را از دیگر بخش‌های زندگی جدا کرده و عملکرد موفق‌تری داشته باشید. چنین برنامه‌ای باعث خواهد شد تا به مشکلات مرسومی چون فرسودگی شغلی، بی‌خوابی شبانه، پایان مهلت‌های از دست رفته و روزهای بی‌حاصل مواجه نشوید. در این برنامه، ساعت کاری خود را به زمان‌هایی اختصاص دهید که در خلاق‌ترین حالت ممکن قرار دارید.

برنامه‌ی کار شما بسته به شرایطی که دارید تنظیم می‌شود و در یک نگاه روالی مشابه با این برنامه دارد:

۵:۳۰: بیدار شدن از خواب

۶ تا ۷: بررسی ایمیل‌ها و مرور اخبار

۷ تا ۱۱: کار

۱۱ تا ۲: ورزش، ناهار، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل

۲ تا ۷: کار

۷ تا ۱۰: خانواده

۱۰:۳۰: آماده شدن برای خواب

البته این نوع برنامه می‌تواند به تناسب شیوه‌ی زندگی افراد با تغییرات و اصلاحاتی همراه باشد. اما به عنوان یک قانون سرانگشتی همیشه به خاطر داشته باشید که حداقل توقع ۶۰ درصد بازدهی از برنامه‌ریزی شما وجود دارد.


ورزش را فراموش نکنید

در برنامه‌ی کاری خود زمانی را هم برای انجام فعالیت‌های فیزیکی در نظر بگیرید. نشستن به مدت طولانی برای سلامتی شما مضر است و با مشکلاتی نظیر سندروم متابولیک و چاقی همراه خواهد بود. فعالیت بدنی در ساده‌ترین حالت به شما کمک خواهد کرد تا انرژی خود را احیا کرده و تجدید قوا کنید. به عنوان مثال، مطالعات نشان داده است که پس از طولانی شدن زمان نشستن، یک تمرین ده دقیقه‌ای می‌تواند حرکت موثری باشد.

با انجام حرکات بدنی، اکسیژن و مواد مغذی به مغز کمک می‌کنند تا ضربان قلب بالاتر رفته و مغز شما در حل مسائل، قدرت و مهارت بیشتری از خود نشان دهد.


به خود پاداش دهید

نظیم یک سیستم پاداشی نه تنها به شما کمک می‌کند که بین کارها استراحت کنید، بلکه نقش یک محرک را هم ایفا خواهد کرد. در واقع، پاداش دادن به خود، مانند یک سیستم خودانگیزشی عمل کرده که می‌تواند به شما در انجام سخت‌ترین وظایف کمک کند. بنابراین پس از تکمیل هر مرحله از کار، جایزه‌های کوچکی برای خود در نظر بگیرید. برای مثال به ازای گذاشتن دو مطلب در سایت، یک تکه شکلات خود را مهمان کنید. استراحت پس از یک روز طولانی کاری را فراموش نکنید.


یکی از استارت آپ های بسیار خوب در حوزه ی فریلنسری HIWORK است. با اینکه تازه شروع به کار کرده اما با فراهم کردن محیطی کاملا دوستانه و رقابتی به پیشرفت روز افزون فریلنسر ها کمک میکند و روز به روز در حال موفقیت و پیشرفت می باشد. شما می توانید در HIWORK پروژه خود را به طور کاملا رایگان ثبت کرده و تخفیف 100 درصدی و همچنین متخصص مورد نظر را پیدا کنید.


/ 0 نظر / 119 بازدید