بیان استارتاپ از زبان بزرگان و تعاریف آن

بر اساس تعاریف مختلف از نویسندگان و محققان این حوزه، مانند آقای استیو بلنک، اریک ریس، و کتاب ها و منابع متنوع، تعاریف متعددی را که برای یک استارتاپ می توان بیان داشت:

استیو بلنک: 

استارت آپ سازمانی است که شکل گرفته است تا در جستجوی مدل کسب‌وکاری قابل تکرار و مقیاس‌پذیر باشد.


اریک ریس: 

استارت آپ نهادی است انسانی که ساخته شده برای خلق محصول یا خدمتی نو.


استارت‌آپ: 

به شرکت‌های نوپایی گفته می‌شود که با یک ایده‌ی ساده و اولیه شروع می‌کنند و به سرعت رشد می‌یابند و به درآمد می‌رسند.


استارتاپ: 

یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس پذیر بوجود آمده است.


تکرارپذیر: 

یعنی اینکه آن مدل کسب و کار که با هدف درآمد زایی ایجاد شده است را بتوان بارها و بارها تکرار کرد و به ازای هر تکرار، درآمد افزایش پیدا کند. یعنی در کلام ساده تر، بتوان محصول یا خدمت ارائه شده را تولید انبوه کرد.


مقیاس پذیر: 

یعنی اینکه بتوان آن مدل کسب و کار را در آینده با افزایش منابع مالی ، نیروی انسانی و … توسعه داد و روش های ایجاد، ارائه و کسب ارزش را بهتر، سریعتر و بیشتر کرد.

تکرارپذیری و مقیاس پذیری یک مدل کسب و کار، با خود، امکان رشد را به همراه خواهند آورد. بنابراین، هدف یک استارتاپ، رشد سریع است. این دو مفهوم مهم هستند که سودآوری و ثروتمند شدن را برای شما به ارمغان می آورند.


یکی از استارت آپ های بسیار خوب در حوزه ی فریلنسری HIWORK است. با اینکه تازه شروع به کار کرده اما با فراهم کردن محیطی کاملا دوستانه و رقابتی به پیشرفت روز افزون فریلنسر ها کمک میکند و روز به روز در حال موفقیت و پیشرفت می باشد. شما می توانید در HIWORK پروژه خود را به طور کاملا رایگان ثبت کرده و با تخفیف 100 درصدی متخصص مورد نظر را پیدا کنید.     

/ 0 نظر / 49 بازدید