بزرگترین کارآفرینان مرتکب این اشتباهات میشوند...

یک اشتباه بزرگ همه گیر که اکثر بنیانگذاران جدید مرتکب آن می‌شوند، این است که اغلب معتقدند که ایده‌شان بی‌نقص است‌ و زمانی را صرف صحبت با مشتریان نمی‌کنند تا با نیازهای فردی آنها آشنا شوند.

شروع یک کار بسیار سخت است‌ و باید با مشتریان گفت‌وگو کرد و مدل کاری را قبل از سرمایه‌گذاری روی محصول اعتبارسنجی کرد. حال به دو موضوع مهم که حتی برخی از کارآفرینان بزرگ هم انجام نمی دهند می پردازیم.

داده های موجود را موردبررسی قرار دهید

وقتی از کارآفرینان سوال می‌شود که آیا کاری که در دو هفته گذشته انجام داده‌اند، کافی بوده است یا خیر، پاسخ آنها همیشه خیر است . آنها به طور ذاتی افراد زیاده‌خواهی هستند. حال به کتابی فکر کنید که اخیرا آن را مطالعه کرده‌اید. ممکن است ایده‌های عالی را فقط در چند بند آن پیدا کنید . بنابراین بنیانگذاران باید بخش‌های اصلی ماموریت و هدف خود را پیدا کنند و بدانند که دقیقا می‌خواهند در دو هفته چه کار کنند تا بازدهی خوبی داشته باشند و رفتارها را تغییر دهند. با شناسایی نقاط قوت موجود و هدف‌گذاری این ارکان، بنیانگذاران می‌توانند تاثیر بیشتری در حوزه‌های مربوطه داشته باشند. به گفته اینشتین دیوانگی یعنی کاری را بارها و بارها تکرار کنید و انتظار داشته باشید که به نتیجه متفاوتی دست یابید. اگر یک کار را بارها تکرار می‌کنید، نباید انتظار یک نتیجه متفاوتی را داشته باشید. روی چیزهایی تمرکز کنید که می‌توانند فرصت‌های مهم رشد را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهند. مدیرعامل باید روی فرصت‌هایی متمرکز شود که می‌توانند خط سیر کسب‌وکار را دوبرابر کنند در حالیکه تیم اصلی شیوه‌های رشد استاندارد بیشتری را اعمال می‌کند.

توانایی گفتن نه را داشته باشید

ما «بله» می‌گوییم زیرا به دنبال فرصت هستیم . البته باید یک کار را به طور خاص و عالی انجام دهید به جای اینکه چندین کار را به خوبی به انجام دهید. برای این کار، باید فرصت های ارائه شده را ارزیابی کرده و در برخی موارد با رعایت ادب به آن نه بگویید.

همیشه پشت یک فرد موفق چیزی است که بر انتخاب‌های او و نتیجه نهایی تاثیر می‌گذارد. درک این موضوع به کارآفرینان کمک می‌کند تا با هدف افزایش بهره‌وری به جلو پیش روند. انجام چندین کار به طور همزمان برای انسان ها امری است غیرممکن . مهم نیست چقدر زمان دارید، فقط این را بدانید که همه ما ظرفیتی محدود داریم . «نه گفتن» را تمرین کنید . با آن می‌توانید روی آنچه برای دستیابی به موفقیت لازم است، تمرکز کنید و آزادانه می‌توانید به نفع خود رفتار کنید. رهبران مشهور موثرتر هستند زیرا می‌دانند که توجه خود را به کجا معطوف کنند‌ و هر چقدر که بیشتر روی برتری در یک نقطه کانونی خاص کسب‌و‌کار تمرکز کنند، بهتر به آن دست خواهند یافت.


/ 0 نظر / 91 بازدید